Bře 21, 2023 Vedangi Kulkarni

Velšské dobrodružství Vedangi a Mayi

Vedangi Kulkarni a Maya Atkinson si vzali na své dobrodružství nový model Neuron. Přečtěte si jejich příběhy z trailů mezi Oswestry a Dolgellau.

Velšské dobrodružství Vedangi a Mayi Velšské dobrodružství Vedangi a Mayi

Pocházím z Indie, země, která oslavuje období deště. Vzpomínám si, když jsem byla malá, tak jsem běžela ven, abych se namočila v prvním dešti monzunového období. Když se ohlédnu za vším tím nadšením pro deštivé a chladné dny, myslím, že teď vidím, proč jsem se naprosto přirozeně rozhodla jezdit na kole přes jedno z nejvlhčích míst ve Velké Británii: Severní Wales. Chtěla jsem dělat horskou cyklistiku a prožívat dobrodružství, které jsou synonymem této oblasti.

Moje první jízda na Neuronu proběhla v období mého stěhování do Skotska. I když model Exceed předčil moje očekávání, věděla jsem, že potřebuji celoodpružené horské kolo, abych se vypořádala s dlouhými drsnými traily, které jsou nyní mým domovem. Toto velšské dobrodružství mi umožnilo používat novou, lépe vybavenou verzi modelu Neuron, a tak jsem odpočítávala dny, až se na tento výlet vydám!

Velšské dobrodružství Vedangi a Mayi

Kdo jsme a kam směřujeme

Od každého dobrodružství, které plánuji, mám vždycky opravdu vysoká očekávání. Donutí mě být o něco ambicióznější a v případě potřeby podávat na kole lepší výkon. To znamenalo, že jsem neměla v úmyslu jen zažít nejdokonalejší dobrodružství v Severním Walesu, ale potřebovala jsem pro něj také skvělého kamaráda. Tehdy jsem našla Mayu Atkinsonovou. Je to správná horská cyklistka. Žije v Jižním Walesu a je zvyklá na terén. A jako závodnice do toho ta ženská umí fakt šlapat. Chtěla jsem s ní jezdit a učit se od ní. Doufala jsem, že bych mohla získat pár rad ohledně jízdy na dlouhé vzdálenosti, až začne trénovat na nadcházející enduro sezónu. Bez ohledu na naše zázemí pro horská kola jsme si obě přáli dobrodružství, kdy bychom mohly otestovat sami sebe i naše kola.

Měla jsem na starosti plánování trasy a navigaci. To skvěle doplňuje mou posedlost mapami. Hledala jsem kombinaci jezdeckých stezek, dobře postavených trailových center, nekonečných lesních cest, skvělých kempovacích míst a neuvěřitelné krajiny. Naštěstí má Severní Wales od toho všeho trochu! Navrhla jsem trasu na Komoot podél cyklostezek a jezdeckých stezek, přičemž úseky silnic vedly po zavedené národní cyklostezce. Jezdila jsem ve většině trailových center a bike parků v Severním Walesu a chtěla jsem začlenit několik svých oblíbených. Vzhledem k ročnímu období bylo jasné, že traily nemusí být v nejlepším stavu, ale s dostatečnými technickými schopnostmi a zkušenostmi jsem si myslela, že to zvládneme dobře. Kdybych měla problémy, byla bych si jistá, že mi Maya pomůže najít dobrou cestu. Ale hlavním bodem bylo zažít dobrodružství a s tímto výhledem přichází prvek překvapení. Ve skutečnosti je to někdy to nejlepší.

Cyklistické dobrodružství Vedangi a Mayi

Náš seznam na horské kolo

Jako milovník tabulek jsem měla seznam na horské kolo, které jsem dala dohromady a sdílela s Mayou předem. Protože byl listopad, cílem bylo zůstat v teple, suchu a pohodlí po celou dobu našeho dobrodružství. Proto seznam zahrnoval následující:

• Základní vrstvy
  • MTB dresy s dlouhým rukávem
  • Softshellová bunda
  • Nepromokavá bunda
  • Cyklistická vesta Primaloft
  • Nepromokavé kalhoty
  • Vlněné ponožky z vlny merino
  • Zateplené rukavice

Také jsme zabalily světla pro případ, že bychom dorazily na naše tábořiště ve tmě. Vše jsme vložily do brašen a připevnily na naše horská kola. Během prvních několika šlápnutí do pedálů, když jsme se blížili k prvnímu stoupání, jsem sotva pocítila dodatečnou hmotnost na kole. Pro dobrodruha to je vše, co potřebuje vědět!

Den 1: Z Oswestry do Ruthinu

První den byl velmi krátký. I když předpověď nebyla moc přívětivá a vhodnější spíše pro kachny, našeho ducha nebylo možné utlumit. Jeli jsme z Oswestry do Ruthinu po venkovských silnicích, lesních cestách a skalnatých singltrecích. Neuron se na trati choval skvěle: dostatečně lehký na to, aby dobře stoupal po velšském terénu a dostatečně schopný, aby jej zdolal ve sjezdu. Mé obavy z toho, že bude kolo pomalé na asfaltu, zmizely, když jsme se prodíraly terénními úseky.

Dlouho jsme čelily „nosným“ partiím tratě. I když jsem byla přesvědčena, že míříme špatným směrem, byly jsme odměněny panoramatickými výhledy na vrchol, což znamenalo příkrou dlouhou cestu. Maya zvládla volný, kamenitý sestup neuvěřitelně snadno, i když se musela v bahně dost držet. Sledovala jsem její stopu podle svých nejlepších schopností. Brzy jsme se do toho ponořily: povídaly si a usmívaly se společně ve stoupáních a rychlých sjezdech, znovu se setkávaly dole pod kopcem. Na konci tohoto dne byla naše kola a dresy v poměrně ubohém stavu. Naše ubytování na noc bylo pravděpodobně nejluxusnějším místem, kde kdo kdy bydlel ve Velké Británii během cyklistického dobrodružství. Do našich pokojů jsme se dostaly labyrintem dřevěných chodeb. S nacpanými břichy jsme si začaly vybavovat sny o tom, co přinese následující den.

Den 2: Z Ruthinu do Penmachna

Prvním zlatým hřebem dne byly mírné ranní zatáčky kolem nádrže Llyn Brenig. Kouzelný pohled na slunce procházející mlhou připravenou na bahno a opulentní první den. Pokračovaly jsme v jízdě do přírodní rezervace Hafod Elwy Moor, kde jsme se setkaly s několika zmrzlými traily, ležérními a lepkavými polními cestami s trávou uprostřed a zajímavými ptáky. Rozlehlý lesní sjezd nám umožnil volně pustit kolo po celé délce svahu, a nechat gravitaci naklonit nás do zatáček a výrazně urychlit. Nádherný výhled na nádherné hory z nádherného národního parku Eryri byl dokonale nádherný. Dokončili jsme náš den v Penmachnu, kde jsme strávily nějaký čas testováním modelu Neuron v trailovém centru, než jsme si našly krásné kempovací místo.

Cyklistické dobrodružství Vedangi a Mayi

Den 3: Z Penmachna do Dolgellau

Následující den mi Maya volala na telefon, aby zjistila, jestli už jsem vzhůru... Pokud to není jasným příznakem generace Z, pak nevím, co by mohlo být! Obě jsme přestaly snít a spěchaly jsme, abychom všechno zabalily a vydaly se na cestu. Poslední den, kdy jsme spolu trávily čas, jsme se z toho snažily vytěžit maximum.

V tomto duchu jsme strávily většinu dne v trailovém centru Coed Y Brenin. Mám velké uznání pro lidi, kteří dělají věci snadno, ať už jde o obrovský skok nebo drobný drop. Maya je jedním z těchto lidí. Sledovat ji téměř na jakékoliv trati mi opravdu posílilo sebevědomí, ať už se jedná o kluzké zatáčky, skalnaté úseky nebo prudké sjezdy. Naučila jsem se, že když se vyhnete přemýšlení, můžete na kole jezdit rychle. Kdo by to byl tušil, že?

Po celou dobu cesty jsme pořád bavily o tom, že bych se chtěla naučit zvedat zadní kolo na cestách. Záměrně jsem se rozhodla jezdit s pedály bez kufrů jen proto, abych tuto dovednost vyladila. Už dlouho se mě jiní pokoušeli ten pohyb naučit a já jsem to prostě považovala za nemožné. Ale ne tak s Mayou. Vysvětlila mi to, natočila mě milionkrát přitom, jak to špatně dělám, dál mi říkala, které svaly mám použít, připomínala mi, že mám ponořit prsty na nohou, a když jsme obě byly na pokraji to vzdát, NAJEDNOU JSEM TO ZVLÁDLA! Bylo by příliš slabé říct, že jsem byla potěšena svou schopností to zvládnout. No, nemohly jsme si představit lepší způsob, jak toto dobrodružství zakončit.

Nový Neuron: potenciál dobrodružství

Naše velšská cesta mě naučila spoustu nových dovedností na kole. Jízda na kole Neuron a pocit dokonalého pohodlí v sedle od začátku do konce mi výrazně zvýšila důvěru. I když chápu, že kola jsou jen prostředkem k dobrodružství, čím je kolo schopnější, tím lepší to vaše dobrodružství bude (a budete se bavit!). Už teď si zakresluji do mapy své další dobrodružství na horském kole. Protože se letos chystám jezdit na lyžích na lavinových svazích, možná bych mohla do francouzských Alp z Velké Británie dokonce dorazit na Neuronu!

Unbox and assemble your Neuron CF
Obsah se načítá
Vedangi Kulkarni

O autorce

Vedangi Kulkarni se narodila v Indii v roce 1998 a v současné době žije ve Velké Británii. Je to dobrodružná cestovatelka, vytrvalostní sportovkyně, veřejná mluvčí, spisovatelka, vedoucí expedice a majitelka firmy. V roce 2018 ujela 29 000 km po celém světě za 160 dní, většinou sólo a bez podpory, ve věku 19/20 let, a stala se tak nejmladší ženou, která na kole objela celý svět. Když nejezdí na kole nebo nepluje na zádech na hladině nějaké vody, čte knihy, které nejsou fiktivní (většinou filozofické, o přírodě nebo dobrodružné příběhy) nebo surfuje na webu o čemkoliv a všem, co souvisí s Arktidou.

Přihlášením k odběru našeho newsletteru přijímáte naše Prohlášení o ochraně údajú .

Pomohl vám tento článek?

Děkujeme vám za vaši zpětnou vazbu

Související Příběhy

Bře 21, 2023
Jenni a Mark obnovují své přátelství a prozkoumávají stezky severozápadní Tasmánie v Austrálii v sedle nového modelu Neuron.
Čvc 13, 2023
Nákup prvního horského elektrokola může být poněkud ochromující, hlavně díky neustále se rozšiřující nabídce dostupných modelů. Náš průvodce kupujícího zahrnuje vše, co potřebujete vědět, aby vám pomohl rozhodnout, které horské elektrokolo Canyon je pro vás nejvhodnější.
Led 16, 2023
Protože jediná věc oddělující nečistoty od vašeho kola jsou pláště, je tlak v pneumatikách zásadní pro maximální využití vašeho horského kola.
Led 12, 2023
Geometrie horského kola se v posledních několika desetiletích vyvíjela. Zjistěte, jak jednotlivé rozměry geometrie ovlivňují jízdu na kole.